onsdag 21 januari 2015

Första dygnet


Ser nog ut som en julgran
Slangar och påsar lite överallt

En av transplantationskirurgerna berättar
- snabb transplantation på 4 timmar
- inga komplikationer
- ingen blodförlust

Jag mår efter omständigheterna mycket bra
- är förvånad över det
Har inte ont men det känns ordentligt när jag skrattar
får en kudde att hålla emot med 
- jag tänker nämligen inte sluta skratta

Ett ultraljud på levern görs och det är intressant
- allt ser bra ut
fascinerande att se sig själv inuti
inte alla förunnat

Efter lunch får jag äta fruktyoghurt
- smakade underbart
Normalt är jag inte så förtjust

Ska skicka sms men jag är rörig i huvudet
kan inte stava
inte ens korta ord
men skam den som ger sig

Under em bär det av till avdelningen
när jag kommer dit tänker jag

- Ja, jag kom tillbaka
sen skrattar jag lite till





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar